środa, 11 września 2013

Zupa pomidorowa inaczej

Ostatnio, co pytam mojej córeczki jaką zupę jej ugotować, nic tylko odpowiada, że ma to być pomidorowa... ileż można jeść pomidorową zapytacie? Na to moje dziecko odpowiada, że ciągle :), więc aby urozmaicić menu przypomniała mi się przepyszna zupa, którą kiedyś na jakimś spotkaniu rodzinnym podała moja mama, poniżej znajdziecie przepis na nią.


ZUPA POMIDOROWA Z CZERWONĄ SOCZEWICĄ I MLECZKIEM KOKOSOWYM

SŁADNIKI:
  • 250 g czerwonej soczewicy
  • 1 puszka krojonych pomidorów
  • 1 puszka mleczka kokosowego
  • łyżka oliwy z oliwek
  • 2 cebule (średnie)
  • 4 ząbki czosnku
  • bulion warzywny (oczywiście zrobiony ze świeżych warzyw)
  • przyprawy: sól, pieprz, słodka papryka
Do gotującego bulionu wsypujemy soczewicę, gotujemy ok. 15 minut. Na rozgrzanej oliwie zeszklić pokrojoną w kostkę cebulę oraz na końcu dodać pokrojony w plasterki czosnek i chwilę poddusić, następnie dodać do bulionu z soczewicą. Jak mamy pewność, że soczewica jest już miękka dodajemy pomidory z puszki, przyprawiamy wg uznania, na końcu dodajemy mleko kokosowe dokładnie mieszamy gotującą się już na małym ogniu zupę. Podajemy ze świeżymi listkami szpinaku :) oraz z grzankami.
Życzę smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli podoba Ci się to co robimy, zapraszamy do kontaktu z nami. Możemy wykonać specjalnie dla Ciebie kartki, biżuterię, zaproszenia...
****Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez mojej zgody jest zabronione i stanowi naruszenie praw autorskich. Podstawa prawna: Dz. U. 94 nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 nr 43 poz. 170