czwartek, 17 października 2013

Tort makowy

Zapraszamy dziś na tort makowy w wykonaniu Madzi :) 





Składniki:
  • 8 jaj
  • 25 dag cukru pudru
  • 30 dag maku
  • skórka pomarańczowa
  • 1 łyżka miodu
  • 6 dag tartej bułki
  • 4-5 dag migdałów posiekanych drobno
  • 3 dag świeżych drożdży
Blachę posmarować tłuszczem i wysypać bułka tartą,
Mak sparzyć, gotować na wolnym ogniu 20 minut, następnie odcedzić. Mak przekręcić przez maszynkę 3 razy przez drobne sitko. Żółtka utrzeć z cukrem. Białka ubić na sztywno i wyłożyć do utartych żółtek, dodać mak, bułkę, miód, skórkę pomarańczową, migdały i delikatnie wymieszać, na końcu wkruszyć drożdże i wymieszać.

Piec 40 minut w temperaturze 170 stopni.

Krem: zimną śmietankę kremową (500ml) ubić razem z cukrem pudrem (ilość według własnego uznania) na bardzo sztywną pianę, wymieszać łyżką z serem mascarpone (500g) - wstawić do lodówki na 30 minut.

Blaty przed posmarowaniem kremem nasączyć. Ja nasączenie zrobiłam w następujący sposób: zaparzyłam kawę rozpuszczalną, posłodziłam i dodałam z konfitury wiśniowej sam przecier (ok2 łyżek) wymieszałam.
 
Po upieczeniu zimne ciasto przekroić na 3 blaty, przełożyć kremem.

Tort przełożyłam:
1 blat - krem + konfitura wiśniowa
2 blat - krem + pokruszone orzechy włoskie


To mój ulubiony tort liczę , że Wam tez będzie smakował.

Ps. Nasza mama robiła ten tort z kremem kawowym lub orzechowym.... i chyba w najbliższym czasie muszę ją namówić do zrobienia takiej wersji, bo tort jest naprawdę rewelacyjny :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli podoba Ci się to co robimy, zapraszamy do kontaktu z nami. Możemy wykonać specjalnie dla Ciebie kartki, biżuterię, zaproszenia...
****Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez mojej zgody jest zabronione i stanowi naruszenie praw autorskich. Podstawa prawna: Dz. U. 94 nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 nr 43 poz. 170