wtorek, 22 października 2013

Szarotka czyli jabłka w cieście



Dziś polecam ciasto z jabłkami :) szybkie i proste, a dodatkowo nie potrzeba używać żadnych mechanicznych urządzeń aby je zrobić.
Składniki:
  • 2,5 szklanki mąki pszennej
  • 2 łyżki cukru
  • 3-4 dag drożdży
  • 1 masło
  • 2 jajka
Wszystko zagnieść. Połowa ciasta potrzebna jest do wyklejenia spodu i boków blaszki (ja użyłam na tą porcję średniej tortownicy, na dno położyłam papier do pieczenia a boki wysmarowałam masłem), druga połowę zostawiamy do wyłożenia wierzchu ciasta.
Jabłka pokroić w duże ćwiartki układamy na wyłożoną ciastem tortownicę, wierzch przykrywamy pozostałym ciastem.
Ciasto wstawiamy do nagrzanego do 170 stopni piekarnika i pieczemy aż brzegi będą dobrze złote i będą odchodziły od tortownicy, ja piekłam ok 45 minut.
Po ostygnięciu ciasto polewamy lukrem (1 szklankę cukru pudru wymieszaną z sokiem z połowy cytryny i 1 łyżką śmietany 18%).
Życzę smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli podoba Ci się to co robimy, zapraszamy do kontaktu z nami. Możemy wykonać specjalnie dla Ciebie kartki, biżuterię, zaproszenia...
****Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez mojej zgody jest zabronione i stanowi naruszenie praw autorskich. Podstawa prawna: Dz. U. 94 nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 nr 43 poz. 170