sobota, 20 lipca 2013

SUSHI






Składniki:
 

  • ryż do sushi 250 g
  • ocet ryżowy, sól, cukier lub gotowy sos do ryżu
  • 400 ml wody 
  • papier z alg
  • wasabi
  • czarny sezam
  • serek philadelphia
  • ogórek
  • awokado
  • szczypiorek
  • wędzony łosoś
  • paluszki krabowe
  • papryka czerwona
  • cykoria
  • imbir marynowany
  • sos sojowy


Długo zbierałem się do zrobienia sushi, wydawało mi się to dość trudne i czasochłonne, ale nie było tak źle, wystarczyło ok. 1,5 godziny pracy i już mogliśmy się zajadać :)
Najważniejsze w sushi to dobrze przygotowany ryż. Zaczynamy od dokładnego wypłukania go zimną wodą 3 do 5 razy, aż woda będzie klarowna (na początku jest biała). Zignorowałem przepis na pudełku od ryżu i wykorzystałem sposób znaleziony tutaj.
Wyszło dokładnie tak samo jak na filmie.
Teraz kolej na sposób i technikę przygotowania, oczywiście sam nie wymyślałem nic nowego i skorzystałem z filmu, wybrałem taki. Możecie używać różnych składników i kombinacje zależą tylko od Was, ja postanowiłem zrobić 4 rodzaje i uważam, że jak na pierwszy raz wyszło całkiem przyzwoicie.

Życzę powodzenia i smacznego. Damian :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli podoba Ci się to co robimy, zapraszamy do kontaktu z nami. Możemy wykonać specjalnie dla Ciebie kartki, biżuterię, zaproszenia...
****Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez mojej zgody jest zabronione i stanowi naruszenie praw autorskich. Podstawa prawna: Dz. U. 94 nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 nr 43 poz. 170