poniedziałek, 19 sierpnia 2013

Pierogi

Od niedwana jestem na długo oczekiwanym urlopie i w ramach większej ilości wolnego czasu postanowiłam zrobić pierogi z kapustą, grzybami i mięsem.


Farsz przygotowałam z różnego rodzaju mięsa z dodatkiem ugotowanej kapusty kwaszonej  i również ugotowanych leśnych grzybów - ponieważ dzieci do 6 roku życia nie powinny jeść grzybów to dla nich była wersja z mięsem i jajkiem.
Poniżej przepis na fajne ciasto na pierogi, który dostałam od mamy:
  • 1kg mąki pszennej
  • 1 łyżeczka kurkumy (nada kolor naszym pierogom, oraz poprawi trawienie)
  • 1/2 l wrzącej wody
  • 2 jaja
  • 1 łyżeczka imbiru (polepsza smak, oraz również dobrze wpływa na nasz układ trawienny)
Wsypujemy mąkę do dużej miski, dodajemy kurkumę, środek zaparzamy wrzątkiem i mieszamy np. nożem, następnie dodajemy jajka i imbir, jeśli ciasto nie uzyskało jednolitej gładkiej konsystencji dodajemy jeszcze trochę zimnej wody, wałkujemy dość cienko i wykrawamy koła, które nadziewamy farszem i zlepiamy brzegi w falbankę, Gotujemy we wrzącej osolonej wodzie z dodatkiem oleju. Od czasu wypłynięcia ich na powierzchnię wody ok. 3 minut.
Z takiej ilości ciasta powinno wyjść ok 60 pierogów.
Życzę smacznego. Magda

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli podoba Ci się to co robimy, zapraszamy do kontaktu z nami. Możemy wykonać specjalnie dla Ciebie kartki, biżuterię, zaproszenia...
****Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez mojej zgody jest zabronione i stanowi naruszenie praw autorskich. Podstawa prawna: Dz. U. 94 nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 nr 43 poz. 170