środa, 20 listopada 2013

Ciasto marchewkowe Madzi

Ciasto zrobiłam z przepisu na Marchwiaczka, który kiedyś nasza Mama dostała od znajomej. Krem zrobiony według przepisu, który znajdziecie tu, a ponieważ nie dostałam w sklepie serka Philadelphia zastąpiłam go naturalnym delikatnym twarożkiem President.


Przepis na Marchwiaczka:
  • 2 szklanki startej na małych oczkach marchwi
  • 2,5 szklanki mąki krupczatki
  • 6 całych jaj
  • 1,5 szklanki cukru
  • 1 szklanka oleju
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki cynamonu
Wykonanie:
  • mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia
  • żółtka oddzielamy od białek, i ucieramy z cukrem
  • do utartej masy z żółtek dodajemy olej
  • następnie dodajemy marchew i mąkę z proszkiem
  • białka ubijamy na sztywną pianę -  przed ubijaniem warto dodać szczyptę soli
  • pianę dodajemy do masy i lekko mieszamy do połączenia składników
  • formę smarujemy masłem i wykładamy do niej gotowa masę,
  • pieczemy ok 40 minut w temperaturze ok 180 stopni
Ciasto studzimy w brytfance, po wystygnięciu dzielimy na 2 części i przekładamy kremem, ja pierwszą warstwę kremu posypałam jeszcze orzechami włoskimi.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli podoba Ci się to co robimy, zapraszamy do kontaktu z nami. Możemy wykonać specjalnie dla Ciebie kartki, biżuterię, zaproszenia...
****Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez mojej zgody jest zabronione i stanowi naruszenie praw autorskich. Podstawa prawna: Dz. U. 94 nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 nr 43 poz. 170