niedziela, 23 czerwca 2013

Truskawkowe co nieco




Ponieważ sezon truskawkowy w pełni wczoraj postanowiłam zrobić jakiś lekki deser, który osłodzi nam dzisiejszy Dzień Taty i ochłodzi nas w panujące upalne chwile :), do tego deseru zainspirowałam się wcześniej już kilkakrotnie robionym przeze mnie pysznym deserem Pascala na Karmelizowanego Ananasa z kremem z serka mascarpone. Moja wersja jest nieco inna ale wyszła też pyszna :).

Składniki na 6 dużych pucharków:

4 łyżki miodu lipowego (równie dobrze może być wielokwiatowy)
70 dag świeżych truskawek pokrojonych na pół (zimą można rozmrożonych lub inne owoce)
4 żółtka (najlepiej z wiadomego źródła - ja mam od teściowej ;) ale jeśli nie macie takiego szczęścia jak ja to kupcie z kodem 0 lub 1)
80 dag cukru brązowego
2 serki mascarpone po 250g
18 średnich bez
Sposób przygotowania:
Na patelni rozgrzewamy miód. Dodajemy truskawki i smaż około 5 minut na mocnym ogniu. Odstawiamy do ostudzenia.
Żółtka miksujemy na parze z cukrem, kiedy żółtka z cukrem zrobią się puszyste dodajemy mascarpone i wszystko dokładnie mieszamy. Krem nakładamy łyżką do pucharków, na wierzchu ostudzone połówki truskawek. Wstawiamy na 2 godziny do lodówki. po wyjęciu z lodówki do każdego z pucharków kruszymy po 3 bezy. Ozdabiamy listkami świeżej mięty i truskawką :).
 

Smacznego :) Magda




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli podoba Ci się to co robimy, zapraszamy do kontaktu z nami. Możemy wykonać specjalnie dla Ciebie kartki, biżuterię, zaproszenia...
****Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez mojej zgody jest zabronione i stanowi naruszenie praw autorskich. Podstawa prawna: Dz. U. 94 nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 nr 43 poz. 170