wtorek, 18 czerwca 2013

Tort urodzinowo-imieninowy

Z wypieków Madzi... truskawki, bita śmietana, beza...


NIEZAWODNY BISZKOPT - naszej Mamy :)
(porcja na małą tortownicę)
  • 4 jaja
  • 1 szklanka cukru
  • 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

KREM ŚMIETANOWY
  • 600 ml śmietany 30% lub 36% (według mnie lepsza jest 36% na krem ale 30% z powodzeniem ją zastąpi)
  • cukier puder - ja zamiast cukru pokruszyłam bezy

Jak robimy biszkopt, który zawsze wychodzi? - oto przepis:
Jaja i cukier miksujemy aż kolor ich będzie prawie biały i podwoją swoją objętość, następnie wsypujemy mąkę pszenną i ziemniaczaną, proszek do pieczenia i wszystko razem miksujemy aż masa będzie jednolita.
Gotową masę wlewamy do uprzednio posmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą tortownicy. Ciasto wstawić do już nagrzanego piekarnika. Pieczemy ok 30-40 minut w 180 st (najlepiej sprawdzić patyczkiem czy ciasto już się upiekło, gdyż tak naprawdę każdy piekarnik może wymagać nieco innego czasu pieczenia).

Po upieczeniu najlepiej na drugi dzień kończymy torcik.

Przygotowanie kremu śmietanowego:
Do wysokiego naczynia wlać śmietanę i miksujemy aż osiągnie gęstość kremu, na końcu miksowania dodajemy cukier puder - to już według uznania, tak żeby krem osiągnął odpowiednią słodkość.

Wystudzony biszkopt kroimy na pół i układamy na talerzu pierwszy z blatów (stroną zewnętrzną do dołu-najlepiej ta cześć która była u góry po upieczeniu), blat nasączamy wodą z cytryną i cukrem, potem układamy truskawki, wykładamy bita śmietanę i przykrywamy 2 blatem (stroną spodnią do góry-dzięki temu uzyskamy równą powierzchnie), blat ponownie nasączamy i smarujemy pozostałą ilością kremu i dekorujemy wg uznania -  ja ozdobiłam bezą , truskawką, a brzegi obsypałam białą posiekaną czekoladą :).

Zamiast truskawek można użyć innych miękkich owoców :)

Życzę smacznego :)


1 komentarz:

  1. Tort był bardzo dobry, rozpływał się w ustach,a ponieważ bezy to moja słabość, więc pomysł, żeby zastąpić nimi cukier w kremie, to strzał w dziesiątkę:) Dziękujemy:)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli podoba Ci się to co robimy, zapraszamy do kontaktu z nami. Możemy wykonać specjalnie dla Ciebie kartki, biżuterię, zaproszenia...
****Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez mojej zgody jest zabronione i stanowi naruszenie praw autorskich. Podstawa prawna: Dz. U. 94 nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 nr 43 poz. 170